Kancelaria Brokerska CONTENT INSURANCE
Anna Borowiak Broker Ubezpieczeniowy
75-324 Koszalin
ul. Projektantów 9/9

tel./fax: 094 347-11-31
tel. kom.: 605-098-060
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.contentbroker.pl

Gazeta Ubezpieczeniowa

  1. TERAZ by Aviva – taką nazwę nosi nowa marka Avivy, w ramach której ubezpieczyciel zaoferował AC na godziny, dostępne przez aplikację na smartfony. Propozycja została przygotowana z myślą o kierowcach, którzy kilka razy w roku jeżdżą na weekendy, wakacje, ferie, do rodziny lub pożyczają samochód bliskim, a nie chcą płacić za AC na cały rok.

    Z danych zebranych przez ubezpieczyciela wynika, że choć sześciu na dziesięciu Polaków ma samochód osobowy, to ponad 70% polskich kierowców jeździ bez autocasco. Główne przyczyny to wysoka składka oraz wiek pojazdu.

    – Statystycznie w Polsce jeździ więcej aut niż w dużo bogatszych od nas krajach, takich jak Niemcy czy Francja. Samochód jest elementem prestiżu i statusu społecznego w niemal każdej grupie wiekowej, włączając w to najmłodszych kierowców – mówi dr Tomasz Sobierajski,socjolog Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

    - Zakup samochodu jest jedną z pierwszych ważnych decyzji zakupowych w dorosłym życiu, a przyzwyczajenie do korzystania z auta, względem innych środków transportu, jest wśród Polaków bardzo duże. Dla części osób, które podróżują autem w bardzo długie trasy, podróż samochodem jest najtańszą i z tego powodu najchętniej wybieraną opcją, a innym kojarzy się z niezależnością i wolnością – dodaje.

    Jesteśmy coraz bardziej mobilni. Cenimy bezpieczeństwo i wygodę oraz szybki dostęp. Jadąc na urlop z rodziną czy znajomymi, nie chcemy, aby zepsuł nam go problem z autem. Do dziś nie było innej możliwości ubezpieczenia niż autocasco ze składką na cały rok. Jako pierwsi wprowadzamy AC na godziny, które można rozszerzyć o assistance. Dajemy to ubezpieczenie kierowcom do ręki w formie aplikacji na smartfony do natychmiastowego wykorzystania. Ubezpieczenia na czas to nowy standard w branży, więc zdecydowaliśmy się na nową markę – TERAZ by Aviva – mówi Adam Uszpolewicz,prezes Avivy.

    Rozwiązanie zostało dobrze ocenione przez uczestników badań przeprowadzonych przez Instytut Kantar Millward Brown. 66% ankietowanych wyraziło zainteresowanie pobraniem aplikacji, 92% uznało, że TERAZ jest dopasowane do ich potrzeb, a 93% – że wyróżnia się na tle konkurencji.

    Jest to propozycja dla kierowców, którzy kilka razy w roku wyjeżdżają w podróż i chcą się czuć bezpiecznie. Zarówno dla rodzin, jak i ludzi młodych, podróżujących ze znajomymi. Chcemy poszerzyć rynek AC o dużą grupę nowych klientów, dla których polisa na cały rok nie jest rozwiązaniem. Tym, którzy dużo jeżdżą i chcą pełnej ochrony przez cały czas, proponujemy pakiet z rocznym AC. Nie namawiamy kierowców do zmiany całorocznego autocasco na nowy produkt. Z tych samych powodów ubezpieczenia na czas przez smartfon nie są konkurencją dla kanału agencyjnego i directu– podkreśla Adam Uszpolewicz.

    Nowa oferta zakładu pozwala na ubezpieczenie samochodu osobowego, terenowego lub vana mającego do 15 lat i wartego maksymalnie 100 tys. zł (z wyjątkiem aut firmowych i sprowadzonych z USA lub Kanady) na czas od 3 godzin do 30 dni. Ubezpieczenie kierowane jest do osób, które korzystają z auta kilka razy w roku – podczas wakacji, weekendów, ferii lub pożyczają samochód bliskim, a nie chcą płacić za AC przez cały rok. Produkt chroniący jak klasyczne autocasco działa w całej Europie z wyłączeniem Rosji, a w przypadku kradzieży – również Białorusi, Ukrainy i Mołdawii.

    Wycena wartości składki dokonywana jest po zeskanowaniu kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Uśredniona składka, którą można opłacić kartą, za 6 godzin ubezpieczenia w kraju dla 10 najpopularniejszych samochodów wyniesie od 27 do 38 zł, a za granicą – od 42 do 67 zł. Klient bezszkodowy zapłaci mniej, szkodowy – więcej. Sama polisa, OWU i niezbędne informacje są dostępne w aplikacji. Autocasco można rozszerzyć o assistance (m. in. auto zastępcze na 7 dni, holowanie po wypadku lub awarii do serwisu Avivy lub miejsca wskazanego do 200 km). Z poziomu aplikacji, którą można bezpłatnie pobrać z Google Play i AppStore, można też zgłosić szkodę.

    Koncepcję ubezpieczenia na czas, aplikację TERAZ i model dystrybucji stworzył wewnętrzny zespół specjalistów w Avivie. Ubezpieczyciel liczy, że w sezonie wakacyjnym z oferty skorzysta co najmniej 100 tys. osób. Aviva pracuje także nad możliwością objęcia ubezpieczeniem także kierowców aut wynajmowanych.

    Debiutowi nowej oferty towarzyszy rozpoczęta 18 czerwca kampania reklamowa. Obejmuje ona telewizję, radio, Spotify, VoD, outdoor (billboardy przy autostradach i drogach szybkiego ruchu), internet (m. in. strona www.teraz.pl) i media społecznościowe oraz współpracę z influencerami.  

    Stawiamy na komunikację, która w nieszablonowy, humorystyczny sposób opowiada o nowej marce i ubezpieczeniu. W spotach przedstawiamy historie osadzone w realnym świecie, ale z przymrużeniem oka. Dzięki temu chcemy wyróżnić się na rynku z naszą niestandardową ofertą – mówi Łukasz Wyrzykowski,senior brand manager Avivy.

    Spoty reklamowe promujące Teraz by Aviva dostępne są na dedykowanym kanale w serwisie YouTube: https://www.youtube.com/.
    Artur Makowiecki
    news@gu.com.pl

  2. Generali i niemiecka grupa Union Asset Management Holding AG sfinalizowały transakcję zakupu Union Investment TFI S.A. w Polsce. Generali otrzymało już w tym celu wszelkie niezbędne zgody od organów regulacyjnych i ds. ochrony konkurencji i konsumentów. Generali zawarło umowę nabycia 100% akcji w polskiej spółce zarządzającej aktywami Union Investment TFI S.A. już w październiku 2018.

    - Nasz region jest postrzegany jako strategiczny rynek zwiększający konkurencyjność i rentowność Grupy Generali. Obiecująca dynamika polskiego rynku zarządzania aktywami, największego w Europie Środkowo-Wschodniej, jest wspierana z jednej strony przez silną ekonomię, z drugiej przez odpowiednie regulacje rynkowe. Ta niezwykle ważna akwizycja pozwoli wzmocnić naszą obecność na polskim rynku zarządzania aktywami i jest działaniem doskonale wpisującym się w założenia określone w strategii Zarządzania Aktywami w regionie –skomentował Luciano Cirinà,Austria, CEE & Russia Regional Officer.

    Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek Generali Polska, dodał: - Jesteśmy dumni, że wzmacniamy obecność Generali w Polsce, poszerzając naszą działalność o sektor zarządzania aktywami. Jestem przekonany, że łącząc kapitał ludzki, profesjonalizm i doświadczenie zawodowe, zarówno Union Investment, jak i Generali, będziemy mogli oferować naszym klientom szerszy zakres produktów finansowych i jeszcze lepszą obsługę.

    18 czerwca podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Union Investment TFI SA powołano nową Radę Nadzorczą w składzie: Josef Beneš – przewodniczący, Andrea Simoncelli – wiceprzewodniczący, Maciej Fedyna, Marcin Orlicki, Gregor Pilgram, Grzegorz Piwowar - członkowie.

    Rada Nadzorcza zdecydowała o poszerzeniu składu zarządu Union Investment o nowego członka zarządu. Jest nim Kazimierz Fedak, który dołączył do Generali CEE Holding w 2018 roku i odpowiada za rozwój biznesu zarządzania aktywami w regionie. Kazimierz Fedak posiada prawie 20 lat doświadczenia, które zdobywał w instytucjach finansowych. Ukończył Wojskową Akademię Techniczną, kierunek: fizyka stosowana. Uzyskał również tytuł MBA na Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign.

    Union Investment TFI jest szóstą co do wielkości spółką zarządzającą aktywami w Polsce, z aktywami pod zarządzaniem o wartości 3,3 mld euro. Ma około 135 000 inwestorów indywidualnych i 550 inwestorów instytucjonalnych i oferuje szeroką gamę produktów inwestycyjnych w zakresie funduszy akcji, instrumentów dłużnych, jak i strategii absolutnej stopy zwrotu. Union Investment TFI posiada kompetencje w zakresie tworzenia i zarządzania funduszami inwestycyjnymi, jak również oferuje inne rozwiązania inwestycyjne.

    Generali działa w Polsce od 1998 roku i zatrudnia 1600 pracowników. Oferuje ubezpieczenia majątkowe i osobowe klientom indywidualnym oraz korporacyjnym, a także ubezpieczenia na życie, prowadzi także działalność w segmencie funduszy emerytalnych. W listopadzie 2018 roku podpisało umowę zakupu spółek Concordia w Polsce, specjalizujących się w ubezpieczeniach z sektora rolniczego. Generali jest jedną z pięciu największych grup ubezpieczeniowych w Polsce, ze składką przypisaną brutto 670 milionów euro i udziałem w rynku na poziomie 5% w 2018 roku.
    (AW, źródło: Generali)

  3. Generali uzupełniło swoją ofertę o ubezpieczenie ryzyka wycofania produktu z rynku (CPI). Unikalnym uzupełnieniem tego produktu jest „assistance reputacyjny”, który pozwala ze wsparciem zewnętrznego partnera zarządzić kryzysem wizerunkowym. Produkt został przedstawiony brokerom podczas konferencji w Warszawie 18 czerwca 2019 r. W wydarzeniu wzięło udział kilkudziesięciu brokerów z całego kraju. W spotkaniu uczestniczył prezes Generali w Polsce Andrea Simoncelli, który powitał gości i podkreślił znaczenie ubezpieczeń korporacyjnych w strategii Generali.

    - Branża spożywcza jest wyjątkowo narażona na kryzysy wizerunkowe, z czego nie wszyscy producenci żywności zdają sobie sprawę – skomentował Marcin Gołąb,zastępca dyrektora Działu Ubezpieczeń OC w Generali. – Tymczasem koszty reputacyjne, jeśli produkt okazuje się szkodliwy lub z innych przyczyn niezdatny do spożycia, mogą być równie duże, jak te związane z samą logistyką wycofania produktu z rynku.

    O roli doradcy kryzysowego w ubezpieczeniu CPI mówił brokerom Nick Edwardsz RQA Group, specjalista w obszarze bezpieczeństwa żywności, produktów konsumenckich, branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej, który przedstawił również trendy dotyczące wystąpienia konieczności wycofania produktu z rynku w branży spożywczej, najczęstsze przyczyny oraz konkretne przykłady z różnych rynków.


    O zastosowaniu assistance wizerunkowego opowiadała Milena Bogdanowicz z kancelarii prawnej WKB, która ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej kryzysów medialnych i wizerunkowych.

    - Polskie firmy z sektora spożywczego są mocno niedoubezpieczone, jeśli chodzi o ryzyko wycofania produkty z rynku– zauważył jeden z obecnych na konferencji brokerów. – Inaczej wygląda sytuacja w międzynarodowych koncernach, gdzie obowiązują inne standardy w zarządzaniu ryzykiem i jest większa świadomość możliwych szkód spowodowanych wadliwością produktu– dodał. – Widzę tu też istotną rolę brokerów w uświadamianiu tego typu ryzyk lokalnym producentom i przetwórcom. Barierą jest to, że produkty typu CPI zazwyczaj uwzględniają wysokie udziały własne, a polscy przedsiębiorcy nie są do nich przyzwyczajeni –podsumował.
    (AW, źródło: Generali)


  4. 18 czerwca ukazał się 71. odcinek podcastu „Rozmowy bez Asekuracji”. Program był poświęcona Energii Nowego Życia – nowej odsłonie systemu sprzedażowo-obsługowego Ergo Hestii.

    Gośćmi odcinka zatytułowanego „Energia Nowego Życia od kuchni” byli eksperci Ergo Hestii: Sławomir Kamiński, dyrektor zarządzający, odpowiedzialny za rozwój produktów życiowych, oraz Bartosz Dołkowski, dyrektor Departamentu IT. Rozmówcy Aleksandry E. Wysockiej zdradzili m.in., co było najtrudniejsze przy tworzeniu nowego panelu do sprzedaży ubezpieczeń na życie. Wyjaśnili też, czym iHestia różni się od innych systemów sprzedażowych oraz jak jej wprowadzenie wpłynęło na sprzedaż ubezpieczeń Ergo Hestii.

    Całość programu:
    https://www.spreaker.com/...
    (am)

  5. Z raportu z badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2019 roku” przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak wynika, że do najpowszechniejszych benefitów pozapłacowych należą dodatkowy pakiet opieki medycznej oraz ubezpieczenie na życie.

    Dodatkowy pakiet opieki medycznej zajął pierwsze miejsce w zestawieniu. Do otrzymywania takiego benefitu przyznało się 70,6% respondentów. Ubezpieczenie na życie zajęło trzecią lokatę (43,9% wskazań).

    Popularność wykorzystywania w/w świadczeń dodatkowych w różnych grupach wiekowych maleje wraz z wiekiem. W grupie 18-25 lat jest to odpowiednio 65,1% i 39,8,7%. W przedziale 26-30 lat jest to już 72,3% i 43,2%, a w grupie 31-40 lat – 71% i 47,8%.

    W badaniu uczestniczyło 4037 osób.
    (AM, źródło: wynagrodzenia.pl)

  6. „Instytucja finansowa przyjazna mediacji” – taki jest TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Potwierdziła to Komisja Nadzoru Finansowego, która nagrodziła TUZ za wyniki w zawieraniu porozumień na drodze mediacji.

    Piotr Zadrożny, prezes TUZ TUW, ma powód do zadowolenia. – TUZ się zmienia, zmieni i jeszcze wszystkich nie raz zaskoczy. Jesteśmy małym, ale już ważnym graczem, który ciągle rośnie i dojrzewa do odgrywania na rynku ubezpieczeniowym szczególnej roli, jak na TUZ-a przystało – zapewnia prezes Zadrożny.


    Wyniki finansowe zarządzanej przez niego firmy i dane z KNF potwierdzają, że ma powody do optymizmu. – Niewiele jest firm na rynku finansowym, które zmieniają się tak szybko i tak wyraźnie jak TUZ. Nasza firma wykonała istotny skok rozwojowy w ostatnich latach – twierdzi Piotr Zadrożny.Nagroda „Instytucja finansowa przyjazna mediacji”, którą TUZ otrzymał od KNF, wskazuje, że prezes Zadrożny i jego zespół dbają nie tylko o wyniki finansowe i rosnący udział w rynku, ale także o satysfakcję klientów. Między innymi temu służą mediacje.

    - Od przyjścia prezesa Zadrożnego TUZ bardzo otworzył się na potrzeby klienta, a teraz zrobiliśmy prawdziwy skok roku– mówi Dariusz Radaczyński,dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w TUZ. – Staramy się z klientem rozmawiać i rozumieć jego potrzeby. To sprawia, że zadowolenie pojawia się po obu stronach: poszkodowanego i firmy ubezpieczeniowej. W sytuacjach spornych to czasem bardzo trudne, ale teraz można już powiedzieć, że staliśmy się ekspertami od rozwiązywania sporów na drodze mediacji– zapewnia Dariusz Radaczyński.

    To istotne także dla agentów ubezpieczeniowych, którzy wiedzą, że mają dla klientów dodatkowy ważny argument: w TUZ istnieje możliwość mediacji. Co ważne: mediacje z TUZ są szybkie i skuteczne.

    - U nas mediacje kończą się zazwyczaj już na pierwszym spotkaniu. Może niektórym trudno w to uwierzyć, ale mamy aż 95 procent skuteczności w mediacjach. Dokładnie tak często zamykamy sprawę ugodą. Ten wynik mówi dużo o naszym podejściu do klienta i jego pełnomocnika – mówi Elżbieta Woźniak-Sitek,kierownik działu likwidacji szkód i odpowiedzialności cywilnej. – Nie tylko przystępujemy do mediacji na prośbę klienta, ale sami również z wnioskami o mediacje występujemy. Zależy nam na tym, żeby spory były rozwiązywane już na tym etapie. To oszczędza wszystkim czasu i kosztów oraz pozwala uniknąć niepotrzebnych sytuacji stresowych, bo takimi dla wielu osób są toczące się latami procesy sądowe – dodaje Woźniak-Sitek.

    Pracownicy firmy zgodnie podkreślają, że szybkie i skuteczne mediacje mają istotny wpływ na spadek liczby pozwów sądowych. – Jakością naszych usług przekonujemy, że najważniejsza dla klienta nie powinna być historia czy wielkość firmy, lecz jakość obsługi i otwartość na polubowne rozwiązywanie sporów. Mediacje z udziałem przedstawiciela KNF pomagają ten cel osiągnąć znakomicie– tłumaczy Dariusz Radaczyński.
    RR

  7. Grupa Ubezpieczeniowa Europa uruchomiła kanał na Instagramie poświęcony szeroko rozumianej turystyce.

    Travelownik – taką nazwę nosi instagramowy kanał ubezpieczyciela. Grupa Europa opowiada na nim o podróżach, wakacjach, słońcu oraz o bezpieczeństwie i spokoju, które daje dobre ubezpieczenie turystyczne.
    (AM, źródło: Europa)

  8. Zwyczajne Zgromadzenie Członków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) zatwierdziło sprawozdanie z działalności UFG za 2018 rok i udzieliło absolutorium zarządowi i radzie. Przeprowadzono również wybory uzupełniające do Rady Funduszu (RUFG). Jej przewodniczącym został ponownie Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA.

    - W ubiegłym roku wspólnie z zarządem UFG rozpoczęliśmy pracę nad nową strategią Funduszu na kolejne lata. Cieszę się, że otrzymałem mandat do kontynuowania tego przedsięwzięcia – mówi Jarosław Matusiewicz. Wybory do Rady Funduszu wynikały z upływu kadencji dwóch jej członków (co roku upływa ona dla części rady) Jarosława Matusiewiczai Rogera Hodgkissa(odszedł z władz spółek ubezpieczeniowych Grupy PZU).

    Nowym członkiem RUFG (na trzyletnią kadencję) został wybrany również Paweł Surówka, prezes PZU SA. Trzeci kandydat uzyskał dwa głosy mniej niż każdy z pozostałych dwóch kandydatów i nie został wybrany.

    Obecnie w skład RUFG wchodzą: Jarosław Matusiewicz– przewodniczący, Grzegorz Kulik (wiceprezes zarządu Allianz) – wiceprzewodniczący, Paweł Surówka, Małgorzata Iwanicz-Drozdowska(wiceprzewodnicząca Komisji Nadzoru Finansowego), Michał Litwiniuk, Paweł Bisek(członek rady nadzorczej TUW „TUW), Rafał Stankiewicz (wiceprezes Warty), Arkadiusz Wiśniewski(członek zarządu Generali) i Agnieszka Wrońska (prezes zarządu Link4) – członkowie.

    Fundusze własne na plusie

    Elżbieta Wanat Połeć, prezes UFG, prezentując Zgromadzeniu sprawozdanie finansowe za ubiegły rok, przypomniała, że ponad sześć lat temu nastąpiła zmiana zasad prowadzenia rachunkowości UFG: z metody kasowej na memoriałową. Utworzone zostały rezerwy na wszystkie zobowiązania Funduszu, co w efekcie spowodowało powstanie – z dnia na dzień – ujemnych funduszy własnych w wysokości minus 126 mln zł*. Na koniec 2018 r. UFG mógł pochwalić się już dodatnimi funduszami własnymi w wysokości 33,8 mln zł*.

    - Pokazuje to, że kondycja finansowa Funduszu jest bardzo dobra i chociaż generowanie wysokich zysków nie jest celem UFG, to udało się obudować wartość funduszy własnych dzięki wypracowywanemu przez sześć lat dodatniemu wynikowi finansowemu –podkreśla Elżbieta Wanat-Połeć.Przy czym nie było to łatwe zadanie, gdyż w tym czasie uruchomiliśmy kilka istotnych nowych inwestycji, jak na przykład rozbudowę i modernizację baz danych w zakresie bezpieczeństwa. Osiągnięcie stabilności finansowej pozwala myśleć o niewielkim obniżeniu składki na UFG w najbliższych latach, pod warunkiem że nie zostanie rozszerzony zakres odpowiedzialności Funduszu –dodaje.

    UFG finansowany jest bowiem m.in. ze składek firm oferujących obowiązkowe polisy OC: komunikacyjne i rolne (aktualnie 1,3% składki przypisanej brutto z tych ubezpieczeń).

    Z przyjętego sprawozdania za ub.r. wynika, że przychody statutowe Funduszu wyniosły w ubiegłym roku 449,4 mln zł, o 12% więcej niż rok wcześniej. Przy czym ze składek firm oferujących obowiązkowe polisy OC (komunikacyjne i rolne) trafiło do UFG ponad 200 mln zł. Pozostałe przychody w wysokości ponad 248 mln zł pochodziły przede wszystkim z opłat karnych za brak polis OC oraz z regresów od nieubezpieczonych sprawców wypadków.

    Z kolei nieubezpieczeni i nieznani sprawcy wypadków drogowych kosztowali UFG ponad 98 mln zł**. Tyle wyniosły ostateczne w 2018 r. odszkodowania i świadczenia z ubezpieczeń obowiązkowych oraz z upadłości firm ubezpieczeniowych. Pozostałe koszty działalności statutowej Funduszu związane były przede wszystkim z utworzeniem rezerw na należności związane z windykacją opłat karnych za brak polis OC oraz regresów (ponad 140 mln zł). Łączne koszty statutowe UFG wyniosły 390 mln zł, o 4,7% więcej niż rok wcześniej.

    ***

    * Bez środków funduszu pomocowego.
    **Łączne koszty kompensacji (wypłacone odszkodowania wraz ze zmianą stanu rezerw) przekroczyły 150 mln złotych. UFG wypłaca odszkodowania ofiarom wypadków spowodowanych przez tych którzy nie wykupili obowiązkowych polis OC komunikacyjnego (oraz za niezidentyfikowanych sprawców wypadków drogowych) i OC rolników. Fundusz nadal też reguluje świadczenia za upadłe firmy ubezpieczeniowe.
    AM, news@gu.com.pl
    (źródło: UFG)

  9. W dniach 6-8 czerwca w Mikołajkach na jeziorze Tałty odbyła się VI edycja Regat Towarzystw Ubezpieczeniowych. W ramach imprezy rozegrano Mistrzostwa Polski oraz Puchar Prezesów T.U. W położonym nad jeziorem Tałty hotelu Robert’s Port, spotkali się przedstawiciele czołowych firm z branży. Do stałych bywalców imprezy dołączyli w tym roku Comarch (sponsor główny), Accenture oraz Hotel Robert’s Port, który w tym roku gościł uczestników Regat (sponsorzy). Patronem medialny wydarzenia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

    Pierwszy dzień rywalizacji należał do załogi Compensy, która wygrała wszystkie trzy wyścigi. Tym samym prezes Jarosław Szwajgierwraz ze sternikiem Mariuszem Jerką, którzy dwukrotnie zdobywali główne trofeum Regat TU, po trzech latach powrócili na podium zawodów. Drugie miejsce pierwszego dnia wywalczyła załoga Coface II pod wodzą prezesa Jarosława Jaworskiego, a na trzecim uplasowała się załoga PZU. Tuż za podium znalazła się ekipa Accenture. Rywalizacja załóg była niezwykle zacięta. Nad bezpieczeństwem czuwał profesjonalny sędzia liniowy, który na bieżąco rozstrzygał wszystkie protesty.


    Drugi dzień regat to popis Coface II, który mimo wygranych 4 z 5 wyścigów dnia nie zdołał jednak odrobić straty punktowej do Compensy. Jej załoga żeglowała równo i wysoko dzięki czemu bez problemu „dowiozła” zwycięstwo do mety, tym samym wygrywając Regaty po raz trzeci w historii rywalizacji. Załoga Coface II zdobyła srebrny medal, a brąz przypadł dla kolejnej załogi z tej firmy. Tuż za podium znalazła się ekipa TUZ z prezesem Piotrem Zadrożnym.

    Z kolei podczas pierwszego dnia Pucharu Prezesów załogi wzięły udział w grze wodnej. Polegała ona na wyścigu jachtów i wykonywaniu zadań w punktach kontrolnych na lądzie. Zespoły, posługując się mapą i kompasem, docierają do portów, wysepek, polanek, w których czekają na nich zadania i wskazówki na dalszą drogę. Załogi po dotarciu do Mikołajek udały się do Wierzby na muzyczne zadanie. Drugiego dnia flota Pucharu Prezesów spotkała się na jednej trasie regatowej, aby wziąć udział w tzw. krótkich i dynamicznych wyścigach, jednak musiała ustąpić pod naporem debiutanta. Bezkonkurencyjna okazała się załoga Comarch, wygrywając 4 spośród 5 wyścigów i zapewniając sobie zwycięstwo w ogólnej klasyfikacji. Drugie miejsce przypadło załodze Benefii pod wodzą Michała Gomowskiego, a trzecie zajął ubiegłoroczny tryumfator Pucharu – Bacca.


    W trakcie imprezy odbyło się oficjalne otwarcie regat poprowadzone tradycyjnie przez ich pomysłodawcę, Dariusza Migdala. Wraz z organizatorem, Karolem Górskimz Sailing Event, wręczył on 4 tzw. Dzwony Przyjaciela Regat. Te specjalne nagrody za wkład w rozwój regat w tym roku otrzymali Michał Gomowski, Piotr Zadrożny, Agnieszka Wrońska, prezes Link 4 oraz redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej” – patrona medialnego Mistrzostw – Aleksandra Wysocka. Dołączyli oni do Jarosława Szwajgiera i Rogera Hodgkissa, którzy otrzymali wyróżnienie podczas poprzedniej edycji. Wieczorem, po kolacji, rozpoczęło się „White Party”. Tradycyjnie goście w białych strojach bawili się przy muzyce na żywo.

    Podczas regat odbyła się również piąta edycja konkursu na Najwszechstronniejszą Załogę, czyli Comarch Cup. W tym roku pod uwagę wzięto: wyścigi Mistrzostw i Pucharu Prezesów, konkurencje żeglarskie podczas wieczoru, wyścigi w przebraniach, regaty old boys (na optymistkach) oraz Regaty Charytatywne. Jak co roku, najwszechstronniejszą załogą okazał się zespół Link 4.


    Sailing Event we współpracy z Fundacją Ocean Marzeń już po raz kolejny wprowadziła nową formę rywalizacji pod nazwą Charytatywne Regaty Ubezpieczeniowe „Mile Dobra”. Ideą było zainspirowanie uczestników do zasilenia funduszu stypendiów żeglarskich wychowanków Domów Dziecka. Wszystkie firmy biorące udział w Regatach TU miały przypisane przez fundację konta, na które przez trzy tygodnie mogły dokonywać wpłat. Akcja zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem. Najwięcej zebrało Link4 – 4850 zł. Na uwagę zasługuje hojność Krzysztofa Kica, właściciela agencji brokerskiej Universal Broker, który zebrał 2952 zł. W wyniku całej akcji na konto Fundacji wpłynęło już 14 872 zł, a wpłaty nadal przychodzą.
    (am)


  10. Open Life poinformowało, że w maju został wdrożony nowy widok Serwisu Internetowego dostosowany do specyfiki urządzeń przenośnych, w szczególności działających na platformach iOS i Android.

    Od ubiegłego miesiąca użytkownicy platformy mogą korzystać z responsywnego widoku dostosowanego do potrzeb smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Responsywność to zdolność automatycznego dopasowania układu strony do wielkości ekranu urządzenia. Wyświetlane treści skalują się tak, aby były one wygodne w odbiorze dla użytkownika.

    Decyzja Open Life miała na celu optymalizację jakości obsługi klienta. Ubezpieczyciel postanowił dostosować się do globalnego trendu corocznego wzrostu liczby użytkowników internetu korzystających ze smartfona, tabletu i innych urządzeń mobilnych.
    (AM, źródło: Open Life)